tisdag 13 juli 2010

Pockets !

Så var dem klara !
Mina första tygblöje pockets !


alla är sydda i PUL å fuskmocka,
vissa med lastin å vissa med barnresår,
någon i DD, någon i FC å någon i egen design..

Förbättringar till nästa sömnad:
* Prova Titineas tvättpocket öppning.
* Se om jag kan smalna av tabbarna så det räcker med en knapp rad utan att det drar å korvar sig (som den oranga blöjan).
* Bestämma mig för vilket jag gillar bäst ->att tabbarna knäpps på framstycket eller -> att framstycket knäpps på tabbarna.
* Prova microfleece som dry liner, och prova coolmaxen som verkar ge tunnare smidigare blöjor.
* Sy stickling runt alla, ser så mycket proffsigare ut, hoppas inte de bidrar till läcknig bara..

Och såhär blev mitt första inlägg, tre lager bambu-hampa fleecce ( ser ut som collage ? har jag fått fel tyg eller ser de ut så?) och två lager microfiber i kisszonen.


SÅ det var mina första !

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Värsta massblöjproduktionen! Bambu/hampafleece ska se ut så, så du har fått rätt. Även ren bambu/bomullsfleece ser ut så.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Liza! Vilken blöjproduktion! :)
    Fina färger du hittat på PULen

    SvaraRadera
  3. Å så fina dom är! Börjar få upp ögonen för tygisar också nu, ska läsa på lite mer..
    Tack för din snälla kommentar på min blogg!

    SvaraRadera